Bobby Robson (1933 - 2009)

P

PowerDragon

Guest
1933: Born February 18, in Langley Park, County Durham.

1950: Joins Fulham. Makes 152 appearances, scoring 68 goals.

1956: Moves to West Brom, scoring 56 goals in 239 games.

1958: Plays for England in World Cup in Sweden. Wins 20 caps for his country and one under-23 cap.

1962: Rejoins Fulham, making 193 appearances and scoring nine goals.

1967: Leaves Fulham in May to join Vancouver Royals as manager.

1968: Takes over as Fulham manager in January. Sacked in November.

1969: Appointed manager of Ipswich.

1978: Ipswich win FA Cup with 1-0 victory over Arsenal.

1981: Ipswich win UEFA Cup with a 5-4 aggregate victory over AZ Alkmaar.

1982: Appointed England manager.

1986: England reach World Cup quarter-finals, losing to Argentina 2-1, thanks to Diego Maradona\'s \'Hand of God\' opening goal.

1990: Football Association reveal Robson\'s contract as England manager is unlikely to be renewed even if he wins World Cup. Robson announces he will be taking over at PSV Eindhoven after tournament. England beaten on penalties in World Cup semi-final by West Germany.

1991: Wins Dutch league with PSV.

1992: Wins Dutch league before taking over as manager of Sporting Lisbon.

1993: Controversially sacked in December after a UEFA Cup defeat.

1994: Appointed manager of FC Porto, with whom he wins Portuguese Cup.

1995: Guides Porto to Portuguese league title.

1996: Steers Porto to second successive league title before resigning to take over at Barcelona.

1997: Presides over Barcelona\'s Cup Winners\' Cup-winning campaign but eventually surrenders coaching reins to Louis van Gaal and moves upstairs as Barcelona\'s general manager in charge of scouring Europe for talent.

1998: Rejoins PSV as coach over the summer.

1999: February - Offers to take over as England boss on a temporary basis after the sacking of Glenn Hoddle.

September 3 - Appointed manager of Newcastle.

2000: February 18 - agrees a new 12-month rolling contract with Newcastle on his 67th birthday.

October 21 - Rules himself out of the running to take on the England job for a second time.

2002: Leads Newcastle United to fourth place in the Premiership to put them into the qualifying stages of the Champions League.

June 15 - Knighted in Queen\'s Birthday Honours.

2003: May - Newcastle finish the season in third place and qualify for the Champions League qualifying rounds, where they are beaten by Partizan Belgrade.

2004: August 1: Chairman Freddy Shepherd confirms he will not extend Robson\'s contract when it expires at the end of the 2004-2005 season. Robson admits Shepherd\'s comments had been a surprise.

August 14: Leaves Kieron Dyer on the bench after the England man refuses to play on the right wing against Middlesbrough.

August 28: Robson chooses to start captain Alan Shearer on the bench as Newcastle lose 4-2 at Aston Villa.

August 30: Newcastle reveal Robson has been \"relieved of his duties\" as manager.

2005: October - Admits his interest in taking over as Hearts manager to replace Ipswich protege George Burley.

November: Hearts appoint former Chelsea coach Graham Rix as head coach.

2006: January - Named as international football consultant to new Republic of Ireland manager Steve Staunton.

August 5 - Treated in hospital after being taken ill during the first half of Ipswich\'s clash with Crystal Palace, at which he had been named honorary club president.

August 20 - Announces he needs operation to remove a small brain tumour.

2007: May 6 - Vows to \"battle as I\'ve always done\" following the start of chemotherapy treatment after being diagnosed with cancer for the fifth time.

November 15 - Indicates his health may mean he has to retire.

2008: February 16 - Embarks upon a campaign to raise £1million to fund a cancer trial research centre at Newcastle\'s Freeman Hospital.

August 7 - Admits he will lose his long battle against cancer \"sooner rather than later\".

October 30 - Joined by Sir Alex Ferguson and Sir Bobby Robson at a gala event to raise money for the Sir Bobby Robson Foundation.

December 8 - Granted the freedom of the city of Durham.

2009: February 20 - Accepts a cheque for £75,000 from England boss Fabio Capello on behalf of the Football Association, their contribution to his charity fund.

April 24 - Announces the Sir Bobby Robson Trophy clash between England and Germany on July 26.

July 26 - Attends St James\' Park for England v Germany clash in a wheelchair and is given a guard of honour. Also presented with the Emerald UEFA Order of Merit award.

July 31 - Robson dies at home at the age of 76.
 
X

xFiz_a_tropa_com_o_Baía

Guest
Três documentários em honra do Sir Bobby Robson:

Sky Sports Tribute to Sir Bobby Robson: http://www.megaupload.com/?d=C1IHM7NV

ITV North East Tonight - Bobby Robson Special: http://www.megaupload.com/?d=06JTFLWA

BBC1 Tribute to Sir Bobby Robson: http://www.megaupload.com/?d=7GG8U5H8 (este gravado em 2003)
 
D

Diogo Loureiro

Guest
Bobby Robson emociona gala da FIFA
Antigo treinador recebeu prémio Fair-Play a título póstumo


A FIFA atribuiu o prémio Fair Play a Bobby Robson. O antigo treinador de F.C. Porto e Sporting recebeu o galardão a título póstumo, numa cerimónia em que esteve presente a esposas, Elsie Robson, que subiu ao palco para receber o prémio.

Robson morreu em Julho, vítima de cancro. Foi reconhecido como um «gentleman» no mundo do futebol, com a FIFA a declarar o inglês como um homem que «reuniu os valores do Fair Play, ao mesmo tempo que obtinha grande sucessos.

Bobby Robson foi o segundo inglês a ser galardoado com o troféu. O primeiro foi Gary Lineker, em 1990. Curiosamente, o avançado foi o melhor marcador no Mundial de 1986, numa selecção inglesa orientada por Bobby Robson.

+futebol
 
T

Trivelas

Guest
Sugestão de documentário a ver: \"One Night in Turin\"

http://www.youtube.com/watch?v=G7yMqM4zElw

Itália, 1990.
Auge do hooliganismo inglês. Um país odiado (e banido) pelas outras federações. Um seleccionador com o fim de contracto definido, odiado pela comunicação social e adeptos.

Completamente só com os \"seus\" jogadores e um bad boy, Paul Gascoigne, rumo ao melhor resultado de sempre da Inglaterra fora do seu território num campeonato do mundo.

Vale a pena ver, e recordar, Bobby Robson, e como o mundo do futebol é por vezes extraordinário.
 

mmmkk

Tribuna Presidencial
23 Fevereiro 2007
10,232
61
Porto
Recordo-o com grande respeito e admiração. Era um homem do futebol puro, 11 jogadores de cada lado em campo e que ganhasse o melhor, com fair play.

Pertence ao Hall of Fame do futebol.
 
A

Azul 77

Guest
Fogo, ainda não o tinha visto. Ver assim o Robson, naquelas condições, é mesmo arrepiante.
 
P

Patrao

Guest
> zefil Comentou:

> Homenagem a bobby robson, ainda em vida, 5 dias antes da sua morte.

http://www.youtube.com/watch?v=46cDHmwEHPQ&feature=related

-------------------------------------------------------------

Não tenho palavras para descrever o que senti a ver isto.. não tinha conhecimento desta homenagem.

Sem dúvida uma homenagem arrepiente e merecidíssima..Sir Bobby Robson, é daquelas pessoas que aparecem de vez em quando, para nos brindar com a sua elegância, cavalheirismo e brilhantismo..

Um cavalheiro do futebol enquanto viveu, e mostrou ser um grande homem no seu leito de morte, mantendo sempre a mesma postura.

Daqueles que vai estar sempre aqui.

Até sempre, Sir Bobby!!
 

fcporto56

Tribuna Presidencial
26 Julho 2006
7,173
0
Sacramento
> Patrao Comentou:

Sem dúvida uma homenagem arrepiente e merecidíssima..Sir Bobby Robson, é daquelas pessoas que aparecem de vez em quando, para nos brindar com a sua elegância, cavalheirismo e brilhantismo..

Um cavalheiro do futebol enquanto viveu, e mostrou ser um grande homem no seu leito de morte, mantendo sempre a mesma postura.

Daqueles que vai estar sempre aqui.

Até sempre, Sir Bobby!!
.........................
Nem mais.The one and only SIR BOBBY ROBSON!
 

Nuno Martins

Tribuna Presidencial
5 Novembro 2006
13,193
7
45
Trofa
> zefil Comentou:

> Homenagem a bobby robson, ainda em vida, 5 dias antes da sua morte.

http://www.youtube.com/watch?v=46cDHmwEHPQ&feature=related

--------------------------------------

Vi agora a reportagem, arrepiante esta homenagem... Um grande senhor do futebol que tivemos a honra e o privilégio de ver vários anos no nosso futebol, e 2 em particular no nosso clube. O seu lugar era o primeiro, mesmo em alvalade, tendo sido despedido quando estava nessa posição... ainda bem para nós!...
 
T

Timofte 2-3

Guest
> Velasquez Comentou:



Não viram a entrevista ao Lineker?! Como é possivel?



Graças a si, tenho-a guardada desde Julho de 2009
 

Kilmer

Tribuna Presidencial
2 Abril 2008
9,035
21
41
Barcelos
Mensagem de Bobby Robson à equipa para o jogo em Nantes da Liga dos Campeões quando se encontrava em tratamento em Inglaterra, que foi colocada na revista Dragões (Setembro de 1995):

Todos

My hopes and my thoughts are with you all today and I shall be shinking of you every second during the game.

Remember, we are champions, and champions never lose important games. I want our president to telephone me of a great victory.

You can do it!

You will do it!

Todos lutar, todos confiance,

Todos cem porcent, muito courage.

Boa sorte todos.

Vamas ganhar!

Mister
 

mmmkk

Tribuna Presidencial
23 Fevereiro 2007
10,232
61
Porto
Falar de Sir Bobby Robson neste dia é oportuno. Dez de Outubro de Dois mil e dez. 10/10/10.

A perfect 10.
Era o que Sir Robson era.
 
T

Timofte 2-3

Guest
> Kilmer Comentou:

> Mensagem de Bobby Robson à equipa para o jogo em Nantes da Liga dos Campeões quando se encontrava em tratamento em Inglaterra, que foi colocada na revista Dragões (Setembro de 1995):

Todos

My hopes and my thoughts are with you all today and I shall be shinking of you every second during the game.

Remember, we are champions, and champions never lose important games. I want our president to telephone me of a great victory.

You can do it!

You will do it!

Todos lutar, todos confiance,

Todos cem porcent, muito courage.

Boa sorte todos.

Vamas ganhar!

Mister




Meu Deus, as lágrimas quase me vieram aos olhos...

....por curiosidade, empatámos 0-0 esse jogo
 
J

jovifcp

Guest
lol, foi pena não termos ganho. Seguramente este ano, quando formos campeões (estou completamente confiante disso!!) vai haver uma qualquer dedicatória, aos já falecidos, Pedroto e Sir Robson!
 

Drago

Tribuna Presidencial
21 Julho 2006
11,923
2,251
Lisboa, 1979
É uma pessoa que me lembro com frequência. A minha idade não me permite ter o Pedroto tão presente, embora tenha lido o máximo que pude sobre ele, das suas opções tácticas e dos seus critérios de selecção de jogadores. De Robson tenho uma memória mais vivida...e marcou-me.

Como (quase) todos os rapazes acho que a dado momento também quis ser jogador de futebol. Passou-me rápido. Mas com Robson no FC Porto lembro-me de ter pensado com frequência o bom que seria ser jogador do FC Porto nessa altura. Estar na \"luta\", suar aquela camisola, jogar um futebol de alto nível...e no regresso ao balneário após uma época...ter um \"well done champ\" vindo daquele homem. Chiça!
 
M

Mokiev

Guest
> jovifcp Comentou:

> lol, foi pena não termos ganho. Seguramente este ano, quando formos campeões (estou completamente confiante disso!!) vai haver uma qualquer dedicatória, aos já falecidos, Pedroto e Sir Robson!
---------
Jovi pelo que leio de ti pareces-me em moço novo, que nao sabe nem tem como saber tudo, mas tenta saber como foi a saída do Sir Robson do Porto, como ficou a relação dele com o presidente e tenta perceber se na hora da saída foi assim tão Sir...também gosto/gostava bastante dele e nem esse episódio me retirou o carinho e ADMIRAÇÃO que por ele sentia E SINTO, na vida ha historias que se repetem, depois passados uns anos um ex-adjunto dele saiu da mesma forma, oxalá neste caso nao se aplique a maxima nao ha duas sem tres porque temos outro ex-adjunto no presente de quem o mundo do futebol mto ouvira falar, que a hora da saida seja mais pacifica...